01 Stel het volledige programma vast door studenten het verhaal te vertellen van de bogen. Voeg de hoogtepunten toe en deel de spanning, flow, hoog en laag actie pieken en landingen, werklast, groepering en volgorde van inhoud (X-Levels) en het denken achter de algemene leerstijl (en) die u voorstelt en waarom.
02 Nodig de studenten uit om deel te nemen aan het leertraject en creëer een leeromgeving waarin je samen met leerlingen, de dialoog aangaat, evalueert en onderdelen test.
03 Creëer de context, de case en de ervaring om de inhoud, theorieën en methodes te ontwikkelen die relevant zijn voor de leerlingen en betekenisvol.
04 Stel de gewenste arbeidsomstandigheden in en heb aandacht voor de groepsdynamiek en diversiteit. Ontdek hoe verschillende leerstijlen verschillende leercapaciteiten ondersteunen en ontdek de balans tussen ervaring, cultuur, openheid en behoeften in het team.
05 Werken aan de drie leerniveaus, individueel, groep en team, zorgt ervoor dat het gehele team delen dezelfde methodologie en / of ervaring heeft. Dit zorgt voor korter en meer productieve reflectie en het delen van verschillende niveaus van succes. Ontwerp daarom student activiteiten die SKAV in zich dragen en authentiek zijn.
06 Zoek uit wanneer u ondersteuning moet bieden met nieuwe kennis door pop-up kennis en creatieve verstoringen.
07 Ontwerp de perfecte dag, sessie, klas, week met de studenten samen en kijk samen hoe je de link kan leggen naar literatuur in connectie met voorbereiding voor een nieuwe boog.
08 Maak de leerresultaten, inclusief attitudes, mindset (verborgen curriculum) levend en co-creëer een gedeeld vocabulaire om hen heen.
09 Ontdek hoe u het streven naar kennis kan vormgeven. Creëer een duidelijk overzicht van de modules in een semester en co creëren samen hoe je de inhoud kunt openbaren, hoe je de samenwerking en de leeromgeving vormgeeft.
10 Breng de rol en input van de leraar in evenwicht met de autonomie van de studenten. Beschouw dat als de diagonale lijn van lesgeven en leiden (van links naar rechts) afneemt, het niveau van student-autonomie moet groeien door een grotere uitdaging, verwachting en ambitie binnen veranderende contexten.
11 Maak duidelijk dat alle feedback, suggesties, modificaties en verbeteringen mogelijk zullen worden aangebracht binnen een nieuwe editie van het programma.
12 Begin bij het landingspunt en stel de leerresultaten op een vaardigheid, kennis en op het niveau van en zoek uit wat je wil dat de studenten leren over individueel, groeps en team niveau. Dit laatste is waar het echte goud is, maar zonder een goede landing gaat alle rijkdom van het professionele en persoonlijk (intra en inter) verloren.
13 Gebruik Learning Arches om ICT of online te ondersteunen leren om de virtuele leertraject in kaart te brengen en bepaal de belangrijkste contactpunten voor begeleiding, nieuw kennis, ondersteuning op een individu, aan het leren groeps- en teamniveau en om de werking van offline ontmoetingen, denktanks, flipped classrooms of projecten te maximaliseren.
14 Verdiep het begrip van de student in de praktijk en toepassing van de SKAV’s. Dit doe je door complexe oefeningen en taken in meerdere contexten gedurende het programma uit te zetten. De betrokkenheid en uitdaging op een hoog niveau te houden. Als de diagonale lijn van uitdaging, verwachting en ambitie toeneemttijdens het programma / leertraject moeten we de SKAV’s opnieuw benoemen en hun relevantie transparant maken.
15 Gebruik Learning Arches om bestaand curriculum en programma’s die opnieuw moeten worden ontwikkeld, opnieuw te ontwerpen. Gebruik wanneer er capaciteit is voor appreciatieve verandering en programmaverbetering en bekijk deze samen met je team. Vlecht mentaliteitsontwikkeling door het programma heen en ondersteun die waar mogelijk met mensen uit het veld, almni, context.